Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-04-2020 | Original Paper | Uitgave 3/2021 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2021

Supporting Newly Identified or Diagnosed Autistic Adults: An Initial Evaluation of an Autistic-Led Programme

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2021
Auteurs:
Laura Crane, Caroline Hearst, Maria Ashworth, Jade Davies, Elisabeth L. Hill
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Sixteen adults (diagnosed or self-identified as autistic) participated in one of two iterations of a ten-week autistic-led programme, aimed at helping autistic adults learn more about autism within a peer group context. Motivations for taking part in the programme included a desire for: (1) exploration of autism; (2) empowerment; and (3) the development of practical strategies and coping mechanisms. Interviews were conducted upon completion of the programme and again 6 months later. Using thematic analysis, three themes were identified: (1) appreciation of the autistic-led nature of the programme; (2) unity in diversity; and (3) developing a positive, practical outlook on autism. These promising initial results highlight the value of autistic-led peer support for those recently diagnosed/identified as autistic.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2021 Naar de uitgave