Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2008 | Original Paper | Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008

Supporting More Able Students on the Autism Spectrum: College and Beyond

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2008
Auteurs:
Ernst VanBergeijk, Ami Klin, Fred Volkmar

Abstract

In the 1990’s a surge of children were diagnosed with autism spectrum disorders (ASDs) and are now approaching college age. Through early diagnosis and intervention many of these children are now able to consider post secondary education. However, these students will need specific interventions and supports in order to be successful. This article reviews the nosology of ASDs, the legal basis for providing accommodations to students on the autism spectrum, and the incidence and prevalence of ASDs. The authors provide specific recommendations regarding the academic, independent living, social, vocational and counseling needs of college students who are on the autism spectrum. With a carefully planned transition, appropriate accommodations, and support, ASD students can be successful academically and socially in college.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008 Naar de uitgave