Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-07-2018 | Original Paper | Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018

Support Group Value and Design for Parents of Children with Severe or Profound Intellectual and Developmental Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2018
Auteurs:
Jeffrey B. Jackson, Sarah R. Steward, Susanne Olsen Roper, Bertranna A. Muruthi
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3665-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The purpose of this study was to interview parents of children with severe or profound intellectual and developmental disabilities to determine the perceived value of support groups and identify recommendations for support group design based on their experiences and feedback. Despite varied experiences with support groups, most parents indicated the value of support groups is in providing a place where parents can feel understood and both share and gather information. Parents recommended support groups be targeted for parents of children with similar disabilities and needs, have flexible structures and qualified leaders, and offer a wide variety of content in various formats. Given parental recommendations for support group design varied, summary recommendations addressing a wide range of preferences are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2018 Naar de uitgave