Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2008 | Original Paper | Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008

Subjective Organisation in the Free Recall Learning of Adults with Asperger’s Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2008
Auteurs:
Dermot M. Bowler, Sebastian B. Gaigg, John M. Gardiner

Abstract

Single trial methods reveal unimpaired free recall of unrelated words in Asperger’s syndrome (AS). When repeated trials are used (free recall learning), typical individuals show improved recall over trials, subjective organisation of material (SO) and a correlation between free recall and SO. We tested oral (Experiment 1) and written (Experiment 2) free recall over 16 trials in adults with AS and typical individuals. Across both experiments AS participants showed marginally diminished recall. Poorer SO was seen in the Asperger group only in Experiment 2, but in both experiments, individual differences in SO in the Asperger group were less likely to converge over trials. This lack of convergence suggests that the AS group organise material in idiosyncratic ways.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008 Naar de uitgave

Editorial

Editorial