Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2014 | Original Paper | Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014

Students with Autism Spectrum Disorder in the University Context: Peer Acceptance Predicts Intention to Volunteer

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2014
Auteurs:
Emily Gardiner, Grace Iarocci

Abstract

With growing numbers of individuals with autism spectrum disorder (ASD) entering post-secondary institutions, strategies are needed to facilitate the social integration of these students. The goal of this study was to examine the role of various factors in university students’ acceptance of, and intention to volunteer with, a peer with ASD. Both contact quantity and quality emerged as significant predictors of acceptance; however, for those who had experienced direct contact with individuals with ASD, only perceived quality emerged as significant. Moreover, acceptance played a significant role in participants’ likelihood of signing up to volunteer. These findings point to the central role that positive experiences play in attitude formation for this population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014 Naar de uitgave