Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-08-2017 | Original Paper | Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017

Structural and Pragmatic Language in Children with ASD: Longitudinal Impact on Anxiety and Externalizing Behaviors

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2017
Auteurs:
Naomi V. Rodas, Abbey Eisenhower, Jan Blacher

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) are at heightened risk for developing comorbid psychological disorders, including anxiety disorders, which may be further exacerbated by the presence of externalizing behaviors. Here, we examined how structural language and pragmatic language predicted anxiety and externalizing behaviors. Participants were 159 young children (4–7 years old) with ASD and their mothers. Utilizing structural equation modeling we examined associations among structural language, pragmatic language, anxiety symptoms, and externalizing behaviors. Pragmatic language, was inversely related to child anxiety and co-occurring externalizing behaviors. Structural language skills positively predicted child anxiety. These findings suggest that children with ASD may be at heightened risk for anxiety and externalizing disorders due to their pragmatic language deficits.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2017 Naar de uitgave