Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-08-2020 | Original Paper

Structural and Contextual Cues in Third-Person Pronoun Interpretation by Children with Autism Spectrum Disorder and Their Neurotypical Peers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Marisa Nagano, Emily Zane, Ruth B. Grossman
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study investigates the use of structural and discourse contextual cues in the interpretation of third-person pronouns by children and adolescents with autism and their neurotypical peers. Results show that referent-biasing contextual information influences pronominal interpretation and modulates looking patterns in both groups compared to a context-neutral condition. These results go against the predictions of Weak Central Coherence and the notion that pragmatics in general is impaired in ASD, since the ASD group was able to use details in discourse context to influence the pronominal interpretation process. However, although discourse context influenced looking patterns in both groups, the groups nevertheless diverged in the nature of these patterns, suggesting that behavioral differences may emerge in more complicated discourse tasks.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel