Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-06-2015 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015

Strange Words: Autistic Traits and the Processing of Non-Literal Language

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Peter E. McKenna, Alexandra Glass, Gnanathusharan Rajendran, Martin Corley

Abstract

Previous investigations into metonymy comprehension in ASD have confounded metonymy with anaphora, and outcome with process. Here we show how these confounds may be avoided, using data from non-diagnosed participants classified using Autism Quotient. Participants read sentences containing target words with novel or established metonymic senses (e.g., Finland, Vietnam) in literal- or figurative-supporting contexts. Participants took longer to read target words in figurative contexts, especially where the metonymic sense was novel. Importantly, participants with higher AQs took longer still to read novel metonyms. This suggests a focus for further exploration, in terms of potential differences between individuals diagnosed with ASD and their neurotypical counterparts, and more generally in terms of the processes by which comprehension is achieved.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015 Naar de uitgave