Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-05-2015 | Original Paper | Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015

Stimulus Over-Selectivity and Extinction-Induced Recovery of Performance as a Product of Intellectual Impairment and Autism Severity

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2015
Auteurs:
Michelle P. Kelly, Geraldine Leader, Phil Reed
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2466-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The current experiment investigated the extent to which three variables (autism severity, nonverbal intellectual functioning, and verbal intellectual functioning) are associated with over-selective responding in a group of children with Autism Spectrum Disorder. This paper also analyzed the association of these three variables with the recovery of responding to a previously under-selected stimulus following extinction of the previously over-selected stimulus. The results demonstrated that participants showed over-selectivity, and demonstrated that extinction of the over-selected stimulus led to recovery of responding to the previously under-selected stimulus. For both over-selectivity, and recovery from over-selectivity, verbal functioning appeared to predict the effects most strongly, with greater over-selectivity in the lower functioning individuals, and greater recovery in the higher functioning individuals.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 59 kb)
10803_2015_2466_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2015 Naar de uitgave