Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Child and Family Studies 9/2015

Stability in Maternal Autonomy Support and Child Executive Functioning

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Célia Matte-Gagné, Annie Bernier, Gabrielle Lalonde

Abstract

The purpose of this study was to examine the role of early and current maternal autonomy support, and of its stability over time, in predicting child executive functioning (EF). Seventy-eight mother–child dyads participated in two visits when children were aged 15 months (T1) and 3 years (T2), allowing for the assessment of maternal autonomy support (T1 and T2) and child EF (T2). The results showed that autonomy support at 15 months and the average level of autonomy support displayed by the mothers between 15 months and 3 years were significant predictors of child EF, whereas current autonomy support was not. Group comparison techniques showed that children of mothers who displayed low autonomy support at both 15 months and 3 years performed the worst on EF. These results speak to the relevance of using multiple assessments of parenting behavior when examining its impact on child cognitive development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Child and Family Studies 9/2015 Naar de uitgave