Skip to main content
Top

2007 | OriginalPaper | Hoofdstuk

24 Spraak- en taalstoornissen

Auteur : S.M. Goorhuis-Brouwer

Gepubliceerd in: Keel-neusoorheelkunde en hoofd-halschirurgie

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een pasgeboren kind spreekt nog niet en dat wordt ook niet verwacht.
Literatuur
go back to reference Bishop DVM. Uncommon understanding. Development and disorders of language comprehension in children. Cambridge: Psychology Press 1997. Bishop DVM. Uncommon understanding. Development and disorders of language comprehension in children. Cambridge: Psychology Press 1997.
go back to reference Enderby P, Emerson J. Does speech and language therapy work? London: Whurr, 1995. Enderby P, Emerson J. Does speech and language therapy work? London: Whurr, 1995.
go back to reference Goorhuis SM, Schaerlaekens AM. Handboek Taalontwikkeling, Taalpathologie en Taaltherapie bij Nederlandssprekende kinderen. Leusden: De Tijdstroom, 2000. Goorhuis SM, Schaerlaekens AM. Handboek Taalontwikkeling, Taalpathologie en Taaltherapie bij Nederlandssprekende kinderen. Leusden: De Tijdstroom, 2000.
go back to reference Goorhuis-Brouwer SM, Lucht F van der. Signaleren van taalontwikkelingsstoornissen. Onderzoek naar de frequentie van voorkomen van taalontwikkelingsstoornissen bij jonge kinderen met behulp van de Groninger Minimum Spreeknormen. Tijdschrift voor Jeugdgezondheidszorg 1995;27:79-82. Goorhuis-Brouwer SM, Lucht F van der. Signaleren van taalontwikkelingsstoornissen. Onderzoek naar de frequentie van voorkomen van taalontwikkelingsstoornissen bij jonge kinderen met behulp van de Groninger Minimum Spreeknormen. Tijdschrift voor Jeugdgezondheidszorg 1995;27:79-82.
go back to reference Goorhuis-Brouwer SM, Bot K de. Heeft vroeg vreemde-talenonderwijs een negatief effect op de Nederlandse taalontwikkeling van kinderen? Levende Talen 2005;6(3):3-8. Goorhuis-Brouwer SM, Bot K de. Heeft vroeg vreemde-talenonderwijs een negatief effect op de Nederlandse taalontwikkeling van kinderen? Levende Talen 2005;6(3):3-8.
go back to reference Luinge MR, Goorhuis-Brouwer SM, Post WJ. Taalproblemen bij kinderen van 0 tot 6 jaar. Een in-ventariserend onderzoek, Tijdschrift voor Orthopedagogiek 2002;41:303-19. Luinge MR, Goorhuis-Brouwer SM, Post WJ. Taalproblemen bij kinderen van 0 tot 6 jaar. Een in-ventariserend onderzoek, Tijdschrift voor Orthopedagogiek 2002;41:303-19.
go back to reference Neville HJ, Bavelier D. Neural organization and plasticity of language. Current opinion in Neurobiology 1998;8:254-8.PubMedCrossRef Neville HJ, Bavelier D. Neural organization and plasticity of language. Current opinion in Neurobiology 1998;8:254-8.PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
24 Spraak- en taalstoornissen
Auteur
S.M. Goorhuis-Brouwer
Copyright
2007
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-6360-5_24