Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2008 | Original Paper | Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008

Spontaneity of Communication in Individuals with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2008
Auteurs:
Hsu-Min Chiang, Mark Carter

Abstract

This article provides an examination of issues related to spontaneity of communication in children with autism. Deficits relating to spontaneity or initiation are frequently reported in individuals with autism, particularly in relation to communication and social behavior. Nevertheless, spontaneity is not necessarily clearly conceptualized or measured. Several approaches to conceptualization of communicative spontaneity are examined with a particular focus on the continuum model and how it might be practically applied. A range of possible explanations for deficits in spontaneity of communication in children with autism is subsequently explored, including external factors (highly structured teaching programs, failure to systematically instruct for spontaneity) and intrinsic characteristics (intellectual disability, stimulus overselectivity, weak central coherence). Possible implications for future research are presented.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008 Naar de uitgave