Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Tandartspraktijk 2/2021

01-03-2021 | Casus Kindertandheelkunde

Spelend leren conditioneren

Auteur: D. L. Gambon

Gepubliceerd in: Tandartspraktijk | Uitgave 2/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Eigenlijk staat het hele leven van een kind in het teken van leren. Elke ervaring, hoe vroeg ook, is een leermoment. Ook die bij de tandarts. Goede of slechte ervaringen hebben gevolgen voor verdere bezoeken en bepalen mede het al dan niet slagen van tandheelkundige behandeling. Oncoöperatief gedrag: hoe pakken we dat aan?
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
go back to reference Kohnstamm R. Kleine ontwikkelingspsychologie 1, Het jonge kind. Houten: BSL; 2009. p. 417. Kohnstamm R. Kleine ontwikkelingspsychologie 1, Het jonge kind. Houten: BSL; 2009. p. 417.
go back to reference Amerongen WE van, e.a.. Kindertandheelkunde 1. Houten: BSL; 2009. p. 397. Amerongen WE van, e.a.. Kindertandheelkunde 1. Houten: BSL; 2009. p. 397.
Metagegevens
Titel
Spelend leren conditioneren
Auteur
D. L. Gambon
Publicatiedatum
01-03-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Tandartspraktijk / Uitgave 2/2021
Print ISSN: 0167-1685
Elektronisch ISSN: 1875-6808
DOI
https://doi.org/10.1007/s12496-021-0019-3

Andere artikelen Uitgave 2/2021

Tandartspraktijk 2/2021 Naar de uitgave

Casus Gnathologie/restauratieve tandheelkunde (deel 1)

Als kauwen (en soms ook lachen) pijn doet

Casus Flosligaturen: extra retractie bij rubberdamisolatie

Over de floss

Casus Alveolaire orthodontie

Draagkracht bepaalt behandelstrategie

Redactioneel

Vaccineren Ja/Nee

Casus Implantologie in de esthetische zone (deel 4)

Extractie, botopbouw en delayed implanteren