Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-08-2016 | Uitgave 3/2016

Jeugdbeleid 3/2016

Specialisatie en decentralisatie in het belang van de klant

Tijdschrift:
Jeugdbeleid > Uitgave 3/2016
Auteur:
Diana Monissen

Samenvatting

Om zorg en ondersteuning betaalbaar, toegankelijk en van goede kwaliteit te houden dient deze anders georganiseerd te worden. Centraal wat moet, decentraal wat kan. Daarbij moet het belang van de patiënt, de cliënt, de klant altijd voorop blijven staan.
Centralisatie in samenhang met decentralisatie is de manier om de zorg te borgen voor de toekomst. De auteur beschrijft twee voorbeelden: de anderhalvelijnszorg in Friesland en het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.
Het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie bewijst dat het belang van de cliënt altijd voorop kan staan. In een optimale samenwerking van centralisatie en decentralisatie komt het beste voor het kind met kanker bij elkaar. Met als missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Jeugdbeleid 3/2016 Naar de uitgave

Het estafettestokje

Kennis maken met de buren