Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Jeugdbeleid 3/2016

24-08-2016

Specialisatie en decentralisatie in het belang van de klant

Auteur: Diana Monissen

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 3/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Om zorg en ondersteuning betaalbaar, toegankelijk en van goede kwaliteit te houden dient deze anders georganiseerd te worden. Centraal wat moet, decentraal wat kan. Daarbij moet het belang van de patiënt, de cliënt, de klant altijd voorop blijven staan.
Centralisatie in samenhang met decentralisatie is de manier om de zorg te borgen voor de toekomst. De auteur beschrijft twee voorbeelden: de anderhalvelijnszorg in Friesland en het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.
Het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie bewijst dat het belang van de cliënt altijd voorop kan staan. In een optimale samenwerking van centralisatie en decentralisatie komt het beste voor het kind met kanker bij elkaar. Met als missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven.
Metagegevens
Titel
Specialisatie en decentralisatie in het belang van de klant
Auteur
Diana Monissen
Publicatiedatum
24-08-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 3/2016
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-016-0122-x

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Jeugdbeleid 3/2016 Naar de uitgave

Het estafettestokje

Kennis maken met de buren