Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2009 | Original Paper | Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009

Special Education Versus Inclusive Education: The Role of the TEACCH Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2009
Auteurs:
Simonetta Panerai, Marinella Zingale, Grazia Trubia, Maria Finocchiaro, Rosa Zuccarello, Raffaele Ferri, Maurizio Elia

Abstract

Our study aimed at comparing, over a period of 3 years, the effectiveness of three different educational approaches addressed to children with autism and severe mental retardation. The first one was a treatment and education of autistic and related communication handicapped children (TEACCH) program implemented in a residential center; the second was a TEACCH program implemented at home and at mainstream schools, after a specific parent psychoeducational training; the third approach referred to inclusive education in mainstream schools, in which a nonspecific approach was implemented. Each subject was assessed twice, using the Psycho-Educational Profile-Revised (PEP-R) and Vineland Adaptive Behavior Scale (VABS)-survey form. Effectiveness of TEACCH appeared to be confirmed, showing positive outcomes in the natural setting, and revealing its inclusive value.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2009 Naar de uitgave