Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-04-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019

Special Education Service Use by Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2019
Auteurs:
Christin A. McDonald, James P. Donnelly, Ashlee L. Feldman-Alguire, Jonathan D. Rodgers, Christopher Lopata, Marcus L. Thomeer
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In the last decade, the prevalence of children with autism spectrum disorder (ASD) without intellectual disability (ID) in schools has increased. However, there is a paucity of information on special education placement, service use, and relationships between service use and demographic variables for children with ASD without ID. This study aimed to describe and explore variation in type and amount of special education services provided to (N = 89) children with ASD. Results indicated that the largest percentage of children received services under the Autism classification (56.2%) and were in partial-inclusion settings (40.4%). The main services received were speech (70.8%) and occupational (56.2%) therapies, while few children received behavior plans (15.7%) or social skills instruction (16.9%). Correlates with service use are described.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019 Naar de uitgave