Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2005 | Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005

Spatial Cognition in Autism Spectrum Disorders: Superior, Impaired, or Just Intact?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2005
Auteurs:
Jamie O. Edgin, Bruce F. Pennington
The profile of spatial ability is of interest across autism spectrum disorders (ASD) because of reported spatial strengths in ASD and due to the recent association of Asperger’s syndrome with Nonverbal Learning Disability. Spatial functions were examined in relation to two cognitive theories in autism: the central coherence and executive function (EF) theories. Performance on spatial tasks, EFs, and global/local processing was compared in children with ASD and controls. While the ASD group had faster reaction times on the Embedded Figures task, spatial performance was intact, but not superior, on other tasks. There was no evidence for impairments in EF or in processing global/local information, therefore contradicting these two theories. The implications of these results for these two theories are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005 Naar de uitgave