Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Sociale media voor collectief leren

Auteurs : Joitske Hulsebosch, Sibrenne Wagenaar

Gepubliceerd in: En nu online...

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Een van de processen waar een organisatie zich met sociale media op kan richten, is het stimuleren van collectieve leerprocessen. Hiermee komen we op het terrein van de lerende organisatie, als een organisatie die gekenmerkt wordt door het zich voortdurend aanpassen aan een veranderende omgeving. Een lerende organisatie is zichzelf continu aan het ontwikkelen om haar gestelde doelen te bereiken. In een lerende organisatie zijn mensen voortdurend bezig om hun bekwaamheid te ontwikkelen in interactie met de omgeving, om datgene te bereiken wat ze willen en belangrijk vinden. Het ontwikkelen en toepassen van nieuwe ideeën wordt aangemoedigd. De mate waarin een organisatie leert, hangt in hoge mate af van haar organisatie- en leercultuur.

Metagegevens
Titel
Sociale media voor collectief leren
Auteurs
Joitske Hulsebosch
Sibrenne Wagenaar
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8608-6_7