Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Original Paper | Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014

Social Validation of the New England Center for Children-Core Skills Assessment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2014
Auteurs:
Chata A. Dickson, Rebecca P. F. MacDonald, Renee Mansfield, Paulo Guilhardi, Cammarie Johnson, William H. Ahearn
Belangrijke opmerkingen
Portions of this article were presented at the 35th annual meeting of the Association for Behavior Analysis International, Phoenix, AZ, May, 2009.

Abstract

We investigated the social validity of the NECC Core Skills Assessment (NECC-CSA) with parents and professionals as participants. The NECC-CSA is a measurement tool consisting of direct and indirect measures of skills important to all individuals with autism, across the lifespan. Participants (N = 245) were provided with a list of 66 skills, 47 of which were Core Skills from the NECC-CSA, and were asked to indicate which items they considered to be foundational. Participants endorsed items from the NECC-CSA as foundational skills, more than they endorsed the other items. Differences between parents and professionals are described and detailed with respect to individual assessment items. The NECC-CSA consists of socially validated skills that can be taken as a starting point for programs of instruction for individuals with ASDs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014 Naar de uitgave