Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2008 | Original Paper | Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008

Social Validation of Evidence-Based Practices in Autism by Parents, Teachers, and Administrators

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2008
Auteurs:
Kevin Callahan, Robin K. Henson, Angela K. Cowan

Abstract

Relatively little attention has been devoted to the social validation of potentially effective autism interventions. Thus, it is often difficult to identify and implement evidence-based practices, and programming is often inadequate. The authors identified autism intervention components with reported effectiveness for school settings. The results of a social validation survey completed by parents, teachers, and administrators indicate strong, consistent support for program components falling within five functional areas: (a) individualized programming, (b) data collection, (c) the use of empirically-based strategies, (d) active collaboration, and (e) a focus on long-term outcomes. These socially validated interventions can be used to evaluate existing autism curricula and develop training for professionals, parents, and students in order to improve public school autism programs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2008 Naar de uitgave