Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-02-2016 | Original Paper | Uitgave 5/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2016

Social Tools And Rules for Teens (The START Program): Program Description and Preliminary Outcomes of an Experiential Socialization Intervention for Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2016
Auteurs:
Ty W. Vernon, Amber R. Miller, Jordan A. Ko, Victoria L. Wu

Abstract

Experiential learning is an essential process in the development of core social competencies. Unfortunately, adolescents with autism spectrum disorders often do not possess the prerequisite skillset and motivation to sustain the level of social immersion needed to benefit from this learning process. These persisting social vulnerabilities can limit their long-term relational success and associated quality of life, creating a need for comprehensive social programming. This paper describes a multi-component socialization intervention that simultaneously targets motivational, conceptual, and skill deficits using a hybrid experiential/didactic treatment approach. Evidence of social competence improvements was noted in survey and live conversational measures, indicating that the START program may hold promise as a method for improving the social success of participating adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2016 Naar de uitgave