Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2006 | Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006

Social Stories™ for Children with Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2006
Auteurs:
Georgina Reynhout, Mark Carter

Abstract

A review of the empirical research literature on Social Stories™ is presented, including a descriptive review and single-subject meta-analysis of appropriate studies. Examination of data suggests the effects of Social Stories™ are highly variable. Interpretations of extant studies are frequently confounded by inadequate participant description and the use of Social Stories™ in combination with other interventions. It is unclear whether particular components of Social Stories™ are central to their efficacy. Data on maintenance and generalization are also limited. Social Stories™ stand as a promising intervention, being relatively straightforward and efficient to implement with application to a wide range of behaviors. Further research is needed to determine the exact nature of their contribution and the components critical to their efficacy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006 Naar de uitgave

EditorialNotes

Editorial Preface