Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-09-2018 | Original Paper

Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder: Validating the Content of a Virtual Reality Program

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Parisa Ghanouni, Tal Jarus, Jill G. Zwicker, Joseph Lucyshyn, Kristin Mow, Alyssa Ledingham

Abstract

Autism spectrum disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder that affects socio-emotional skills and perspective-taking abilities. Although social stories in a form of virtual reality program can help children with ASD, developing them and identifying appropriate responses might be subjective and thus challenging. Using Delphi method, and guided by general case training, we involved 63 parents and clinicians of individuals with ASD, in two rounds of online iteration to refine the stories. Scenarios that reached a 75% agreement level were accepted. This project is the first study to develop and validate a library of 75 short socio-emotional stories that illustrate various types and intensities of emotion in three social contexts of home, school, and community as the content of a virtual reality program.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel