Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2010 | Original Paper | Uitgave 2/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2010

Social Skills Interventions for Individuals with Autism: Evaluation for Evidence-Based Practices within a Best Evidence Synthesis Framework

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2010
Auteurs:
Brian Reichow, Fred R. Volkmar

Abstract

This paper presents a best evidence synthesis of interventions to increase social behavior for individuals with autism. Sixty-six studies published in peer-reviewed journals between 2001 and July 2008 with 513 participants were included. The results are presented by the age of the individual receiving intervention and by delivery agent of intervention. The findings suggest there is much empirical evidence supporting many different treatments for the social deficits of individuals with autism. Using the criteria of evidence-based practice proposed by Reichow et al. (Journal of Autism and Developmental Disorders, 38:1311–1318, 2008), social skills groups and video modeling have accumulated the evidence necessary for the classifications of established EBP and promising EBP, respectively. Recommendations for practice and areas of future research are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2010 Naar de uitgave