Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Original Paper | Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008

Social Skills Interventions for Children with Asperger’s Syndrome or High-Functioning Autism: A Review and Recommendations

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2008
Auteurs:
Patricia A. Rao, Deborah C. Beidel, Michael J. Murray

Abstract

This paper reviews the literature examining social skills training (SST) programs for youth with AS/HFA, with an emphasis on critically evaluating efficacy and highlighting areas of future research. The review highlights the disparity between SST programs described in the extant literature, including lack of a universal definition of social skills, various levels of intensity and duration of treatment, divergent theoretical backgrounds, and variety in services provided in clinic or classroom settings. Overall, it is clear that, despite their widespread clinical use, empirical support for SST programs for children with AS/HFA is minimal at this time. Based on this critical review, a “roadmap” for future research, consistent with recommendations put forth by a leading group of autism researchers, is presented.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2008 Naar de uitgave

Letter to the Editor

Autism and Coeliac Disease