Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2007 | Original Paper | Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007

Social Skills Development in Children with Autism Spectrum Disorders: A Review of the Intervention Research

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2007
Auteurs:
Susan Williams White, Kathleen Keonig, Lawrence Scahill

Abstract

Social reciprocity deficits are a core feature of the autism spectrum disorders (ASD). This review summarizes the state of research in group-based social skills training programs for school-age children and adolescents with ASD. All published studies of group social skills interventions between 1985 and 2006 were reviewed, as well as dissertations examining group-based social skills intervention programs. To assess the state of the science, a template developed by an NIMH work group was applied to 14 identified studies. Based on this review, the empirical support for this approach is incomplete, but promising intervention strategies were identified. Recommendations for the design of future treatment trials to guide clinical practice are offered.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007 Naar de uitgave