Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original Paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Social Skills Assessment in Young Children With Autism: A Comparison Evaluation of the SSRS and PKBS

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Hui-Ting Wang, Susan R. Sandall, Carol A. Davis, Carnot James Thomas

Abstract

Impairment in the development of reciprocal social interaction and other social skills is one of the defining characteristics of Autism Spectrum Disorders (ASD). There is a need for assessment tools that will help guide social skills interventions and document outcomes. The purpose of this study was to examine the potential usefulness of two behavior rating scales with young children with ASD in an early childhood program. The results showed that the two social skills measures, the SSRS and PKBS, had adequate psychometric properties in terms of internal consistency, construct validity, convergent validity, and criterion validity with the AEPS, and were found to be predictive of how the tests would function when assessing young children with ASD in a natural setting. However, their usefulness in detecting social skills progress over time or intervention outcomes for young children with ASD may not be satisfactory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave