Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2013 | Original Paper | Uitgave 5/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2013

Social Robots as Embedded Reinforcers of Social Behavior in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2013
Auteurs:
Elizabeth S. Kim, Lauren D. Berkovits, Emily P. Bernier, Dan Leyzberg, Frederick Shic, Rhea Paul, Brian Scassellati

Abstract

In this study we examined the social behaviors of 4- to 12-year-old children with autism spectrum disorders (ASD; N = 24) during three tradic interactions with an adult confederate and an interaction partner, where the interaction partner varied randomly among (1) another adult human, (2) a touchscreen computer game, and (3) a social dinosaur robot. Children spoke more in general, and directed more speech to the adult confederate, when the interaction partner was a robot, as compared to a human or computer game interaction partner. Children spoke as much to the robot as to the adult interaction partner. This study provides the largest demonstration of social human-robot interaction in children with autism to date. Our findings suggest that social robots may be developed into useful tools for social skills and communication therapies, specifically by embedding social interaction into intrinsic reinforcers and motivators.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2013 Naar de uitgave