Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2013 | Original Paper | Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013

Social Participation Among Young Adults with an Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2013
Auteurs:
Gael I. Orsmond, Paul T. Shattuck, Benjamin P. Cooper, Paul R. Sterzing, Kristy A. Anderson

Abstract

Investigating social participation of young adults with an autism spectrum disorder (ASD) is important given the increasing number of youth aging into young adulthood. Social participation is an indicator of life quality and overall functioning. Using data from the National Longitudinal Transition Study 2, we examined rates of participation in social activities among young adults who received special education services for autism (ASD group), compared to young adults who received special education for intellectual disability, emotional/behavioral disability, or a learning disability. Young adults with an ASD were significantly more likely to never see friends, never get called by friends, never be invited to activities, and be socially isolated. Among those with an ASD, lower conversation ability, lower functional skills, and living with a parent were predictors of less social participation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013 Naar de uitgave