Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Article | Uitgave 1/2013

Child Psychiatry & Human Development 1/2013

Social Functioning in Youth with Anxiety Disorders: Association with Anxiety Severity and Outcomes from Cognitive-Behavioral Therapy

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Cara A. Settipani, Philip C. Kendall

Abstract

Social functioning was assessed using the Child Behavior Checklist and Teacher Report Form for children with anxiety disorders who participated in a randomized clinical trial (N = 161, aged 7–14). Significant relationships were found between severity of children’s principal anxiety disorder and most measures of social functioning, such that poorer social functioning was associated with more severe anxiety. Among youth who received cognitive-behavioral therapy (n = 111), significant associations were found between parent-reported social competence and both absence of principal anxiety disorder and lower anxiety severity at posttreatment and 1-year follow-up, controlling for the severity of the child’s principal anxiety disorder at pretreatment. Findings support a relationship between anxiety severity and social difficulties, and suggest the importance of social competence for a favorable treatment response.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Child Psychiatry & Human Development 1/2013 Naar de uitgave