Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-06-2018 | Original Article | Uitgave 1/2019

Child Psychiatry & Human Development 1/2019

Social Anxiety Scale for Adolescents and School Anxiety Inventory: Psychometric properties in French adolescents

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Beatriz Delgado, José M. García-Fernández, María C. Martínez-Monteagudo, Cándido J. Inglés, Juan C. Marzo, Annette M. La Greca, Mandarine Hugon

Abstract

School and social anxiety are common problems and have a significant impact on youths’ development. Nevertheless, the questionnaires to assess these anxious symptoms in French adolescents have limitations. The aim of this study is to provide a French version of the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A) and the School Anxiety Inventory (SAI), analysing their psychometric properties by the factor structure, internal consistency, and convergent validity. The SAS-A and the SAI were collectively administered in a sample of 1011 French adolescents (48.5% boys) ranging in age from 11 to 18 years. Confirmatory factor analyses replicated the previously identified correlated three-factor structure of the SAS-A and the correlated four-factor structure of the SAI. Acceptable internal consistency indexes were found for SAS-A and SAI scores. Correlations supported the convergent validity of the questionnaires’ subscales. Overall, results supported the internal consistency and validity of the French versions of the SAS-A and SAI.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Child Psychiatry & Human Development 1/2019 Naar de uitgave