Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2011 | Original Article | Uitgave 4/2011

Child Psychiatry & Human Development 4/2011

Social and Non-Social Behavioral Inhibition in Preschool-Age Children: Differential Associations with Parent-Reports of Temperament and Anxiety

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Margaret W. Dyson, Daniel N. Klein, Thomas M. Olino, Lea R. Dougherty, C. Emily Durbin

Abstract

Behavioral inhibition (BI) has generally been treated as a unitary construct and assessed by combining ratings of fear, vigilance, and avoidance to both novel social and non-social stimuli. However, there is evidence suggesting that BI in social contexts is not correlated with BI in non-social contexts. The present study examined the distinction between social and non-social BI in a community sample of 559 preschool-age children using a laboratory assessment of child temperament, a diagnostic interview, and parent-completed questionnaires. Social and non-social BI were not significantly correlated and exhibited distinct patterns of associations with parent reports of temperament and anxiety symptoms. This study suggests that BI is heterogeneous, and that distinguishing between different forms of BI may help account for the variation in trajectories and outcomes exhibited by high BI children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Child Psychiatry & Human Development 4/2011 Naar de uitgave