Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Original Article | Uitgave 2/2011

Child Psychiatry & Human Development 2/2011

Social Adjustment Among Taiwanese Children with Symptoms of ADHD, ODD, and ADHD Comorbid with ODD

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 2/2011
Auteurs:
Wan-Ling Tseng, Yoshito Kawabata, Susan Shur-Fen Gau

Abstract

This study examined social problems at school and relationships with peers, siblings, mothers, and fathers among children with ADHD only (n = 41), ODD only (n = 14), ADHD + ODD (n = 47), and normal controls (n = 204) from a school-based sample of 2,463 first to ninth graders in Taiwan. ADHD and ODD symptoms were determined by teacher and mother reports on the Conners’ Rating Scales and social adjustment problems were assessed by mother reports on the Social Adjustment Inventory for Children and Adolescents. Results indicated that relative to normal controls, children with ADHD + ODD displayed greater levels of social adjustment problems across domains (i.e., school, peers, siblings, and parents) while children with ADHD were significantly more impaired only in social adjustment at schools and children with ODD were more impaired only in social adjustment at home. Some similarities and differences in our findings, in relation to the Western literature, were discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2011

Child Psychiatry & Human Development 2/2011 Naar de uitgave