Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2006 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006

Sleep Patterns of School-Age Children with Asperger Syndrome or High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2006
Auteurs:
Hiie Allik, Jan-Olov Larsson, Hans Smedje
Belangrijke opmerkingen
This research was supported by grants from the Foundation of Majblommans Riksförbund, the Foundation of Samariten, the Märta and Nicke Nasvell Foundation, and the Kempe-Carlgrens Foundation.

Abstract

Sleep patterns of 32 school-age children with Asperger syndrome (AS) and high-functioning autism (HFA) were compared to those of 32 typically developing age- and gender-matched children, using parent survey and one week of diary and actigraphic monitoring. Parents of children with AS/HFA more commonly reported that their children had difficulty falling asleep. One week of sleep recording with diary and actigraphy confirmed that children in the AS/HFA group spent a longer time awake in bed before falling asleep than children in the control group, possibly because the children in the AS/HFA group had earlier bedtimes. Other essential aspects of sleep patterns coincided between the groups. The sleep patterns of children with AS and HFA did not differ.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2006 Naar de uitgave