Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2008 | Original Paper | Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008

Sleep Patterns in School-age Children with Asperger Syndrome or High-functioning Autism: A Follow-up Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2008
Auteurs:
Hiie Allik, Jan-Olov Larsson, Hans Smedje
Belangrijke opmerkingen
There is one change in affiliation since the time of the study, namely, Hiie Allik has defended her thesis, and obtained a doctoral degree at the Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden. Dr. Allik conducted this study in partial fulfilment of the requirements for a doctoral degree at the Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.

Abstract

The course of sleep patterns over 2–3 years was compared between 16 school-age children with Asperger syndrome (AS) or high-functioning autism (HFA) and 16 age- and gender-matched typically developing children, using 1-week actigraphy at baseline and follow-up. At baseline (mean age 11.1 years), children with AS/HFA had longer sleep latency and lower sleep efficiency during school days, but earlier sleep start and sleep end during weekends. At follow-up (mean age 13.7 years), children with AS/HFA had longer night wakings and lower sleep efficiency during weekends than the controls. The overall change of sleep patterns, however, is similar in children with AS/HFA and typically developing controls over a 2 to 3-year period.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008 Naar de uitgave