Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2010 | Original Article | Uitgave 4/2010

Child Psychiatry & Human Development 4/2010

Sleep Disruption in Young Foster Children

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2010
Auteurs:
Jennifer R. Tininenko, Philip A. Fisher, Jacqueline Bruce, Katherine C. Pears

Abstract

In the current study, sleep actigraphy and parent-report measures were used to investigate differences in sleeping behavior among four groups of 3- to 7-year-olds (N = 79): children in regular foster care (n = 15); children receiving a therapeutic intervention in foster care (n = 17); low income community children (n = 18); and upper middle income community children (n = 29). The children in therapeutic foster care exhibited longer sleep latency and increased variability of sleep duration than the upper middle income community children. In addition, there was an indication of a treatment effect: the therapeutic foster care children slept longer than the regular foster care and low income community children and had earlier bedtimes, fell asleep earlier, and spent more time in bed than the regular foster care children. The results are discussed in terms of the effectiveness of early intervention for enhancing sleep in foster children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2010

Child Psychiatry & Human Development 4/2010 Naar de uitgave