Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-01-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Child and Family Studies 6/2016

Sibling Relationships in Emerging Adulthood: Associations with Parent–Child Relationship

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Laura Collier Portner, Shelley A. Riggs

Abstract

Conflicting theories (e.g., compensatory and congruence) describe the effect of the parent–child relationship on sibling relationship quality. By identifying specific parenting factors (i.e., Care and Control) and specific aspects of the sibling relationship (i.e., Affect, Behaviors, and Cognitions), the current study sought to examine the factors related to either theory in order to better understand the sibling relationship in emerging adulthood. Data were collected from 575 undergraduate students. A factorial MANOVA tested the relationship between parenting style and sibling relationship quality, measured by the Lifespan Sibling Relationship Scale. Results primarily supported the congruence hypothesis and revealed that parental Care and Control are important variables in understanding the sibling relationship. Additionally, the findings were consistent across racial/ethnic groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Child and Family Studies 6/2016 Naar de uitgave