Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2007 | Original Paper | Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007

Sibling Interaction of Children with Autism: Development Over 12 Months

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2007
Auteurs:
Fiona Knott, Charlie Lewis, Tim Williams

Abstract

While deficits in social interaction are central to autism, the sibling relationship has been found to provide a key medium for the development of such skills. Naturalistic observations of sibling pairs including children with autism and controls with Down syndrome were made across two time periods, twelve months apart. Consistent with the evidence on typically developing children, the amount and rate of initiations of both prosocial and agonistic interaction increased, but further analysis suggested that these interactions were stage-managed by the typically developing children. Results show social interaction and imitation in children with autism and the special role that sibling interactions can play. Longitudinal research on the acquisition of social skills in children with developmental disabilities is needed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007 Naar de uitgave