Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-10-2018 | Original Paper

Should Heritage Languages be Incorporated into Interventions for Bilingual Individuals with Neurodevelopmental Disorders? A Systematic Review

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Nataly Lim, Mark F. O’Reilly, Jeff Sigafoos, Katherine Ledbetter-Cho, Giulio E. Lancioni

Abstract

Special education policies recognize the need for developing and preserving the heritage languages of individuals with disabilities. Yet there seems to be a disconnect between policy and practice. Should the heritage languages of bilingual individuals with neurodevelopmental disorders be incorporated into interventions? This review evaluated 18 studies that examined the effects of heritage language instruction on treatment outcomes for individuals with neurodevelopmental disorders. Overall, results suggest a small effect favoring interventions delivered in the heritage language versus interventions delivered solely in the majority language. In general, studies were also found to be of high-quality according to What Works Clearinghouse Standards. Findings are discussed in terms of recommendations for future research and practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel