Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2006 | Original Paper | Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006

Sex and Discipline Differences in Empathising, Systemising and Autistic Symptomatology: Evidence from a Student Population

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2006
Auteurs:
Julia M. Carroll, Kin Yung Chiew

Abstract

Baron-Cohen’s [(2002) Trends in Cognitive Sciences, 6, 248–255] ‘extreme male brain’ theory of autism is investigated by examining the relationships between theory of mind, central coherence, empathising, systemising and autistic-like symptomatology in typical undergraduates. There were sex differences in the expected directions on all tasks. Differences according to discipline were found only in central coherence. There was no evidence of an association between empathising and systemising. In the second study, performance on the Mechanical Reasoning task was compared with Systemising quotient and the Social Skills Inventory was compared with the Empathising Quotient. Moderate, but not high correlations were found. Findings are broadly consistent with the distinction between empathising and systemising but cast some doubt on the tasks used to measure these abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2006 Naar de uitgave