Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 2/2017

01-07-2017 | Wetenschap kritisch bekeken

Service users’ experiences of participation in decision making in mental health services1)

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 2/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De rol van patiënten is de laatste tijd gewijzigd. In plaats van lijdend voorwerp worden patiënten gelukkig steeds meer gezien als actieve partners die een noodzakelijke stem hebben in de beslissingen die in de zorg genomen moeten worden.
Literatuur
1.
go back to reference Dahlqvist Jönsson P, Schön U-K, Rosenberg D, Sandlund M, Svedberg P. Service users' experiences of participation in decision making in mental health services. J Psychiatr Ment Health Nurs [Internet]. 2015; 22(9):688-697. Available from: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26148016. Dahlqvist Jönsson P, Schön U-K, Rosenberg D, Sandlund M, Svedberg P. Service users' experiences of participation in decision making in mental health services. J Psychiatr Ment Health Nurs [Internet]. 2015; 22(9):688-697. Available from: http://​www.​ncbi.​nlm.​nih.​gov/​pubmed/​26148016.​
2.
go back to reference Charmaz K. Constructing grounded theory: a practical guide through qualitative analysis. London: Sage; 2006. Charmaz K. Constructing grounded theory: a practical guide through qualitative analysis. London: Sage; 2006.
Metagegevens
Titel
Service users’ experiences of participation in decision making in mental health services1)
Publicatiedatum
01-07-2017
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 2/2017
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/s12468-017-0017-5

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 2/2017 Naar de uitgave