Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Paper | Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009

Sensori-motor and Daily Living Skills of Preschool Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2009
Auteurs:
Emmanuelle Jasmin, Mélanie Couture, Patricia McKinley, Greg Reid, Eric Fombonne, Erika Gisel

Abstract

Sensori-motor development and performance of daily living skills (DLS) remain little explored in children with autism spectrum disorders (ASD). The objective of this study was to determine the impact of sensori-motor skills on the performance of DLS in preschool children with ASD. Thirty-five children, 3–4 years of age, were recruited and assessed with a battery of diagnostic and clinical tests. Children showed atypical sensory responses, very poor motor and DLS. Sensory avoiding, an excessive reaction to sensory stimuli, and fine motor skills were highly correlated with DLS, even when cognitive performance was taken into account. Sensori-motor deficits have an impact on the autonomy of children with ASD and interventions should aim at improving and supporting the development of sensori-motor skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2009 Naar de uitgave