Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Original Paper | Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015

Semantic Disorders and Adaptation Problems in Children in Residential Care

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 4/2015
Auteurs:
Juan Manuel Moreno-Manso, Mª Elena García-Baamonde, Macarena Blázquez-Alonso, José Manuel Pozueco-Romero

Abstract

This research analyses the semantic disorders and the level of personal, social and school adaptation in children in residential care between 6 and 18 years of age. The research is carried out in the Residential Childcare Homes of Extremadura (Spain). The study shows that there are important difficulties affecting the semantic organisation of the children’s narrative and conversational discourse, lexical recuperation problems in spontaneous language, and scarce ability to store or represent the semantic meanings of words. Similarly, with respect to the children’s degree of personal, social and school adaptation, we conclude that there is a relationship between the level of semantic dominion and the degree of adaptation. The scarce semantic competence leads to a bad adaptation of the children to their environment and to behavioral and emotional disorders. In this work, a proposal is made for activities aimed at improving children’s semantic competence, and the need to set up socio-educational intervention programmes to encourage the development of linguistic skills in minors in care is stressed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Child and Family Studies 4/2015 Naar de uitgave