Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-07-2018 | Review Paper | Uitgave 12/2018

Journal of Child and Family Studies 12/2018

Self-Regulation: Learning Across Disciplines

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 12/2018
Auteurs:
Ailbhe Booth, Eilis Hennessy, Orla Doyle

Abstract

The capacity to self-regulate is a key developmental ability that has become a focal point for research across multiple disciplines. Yet interdisciplinary collaboration on self-regulation is rare and the term is often applied in different ways across studies. Drawing on literature from psychology, medical sciences, sociology, and economics, this article provides a synthesis of disciplinary approaches to research on self-regulation. A review of search returns from one prominent database per discipline is used to investigate overlap and divergence on the topic. This review argues that interdisciplinary collaboration has the potential to integrate perspectives on self-regulation into a more coherent body of work, resulting in advances that could not be achieved through any one discipline alone. The review also identifies and discusses three current impediments to collaboration: terminology, measurement, and disciplinary conventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2018

Journal of Child and Family Studies 12/2018 Naar de uitgave