Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-05-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Self- and Co-regulation of Anger and Fear in Preschoolers with Autism Spectrum Disorders: The Role of Maternal Parenting Style and Temperament

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Yael Hirschler-Guttenberg, Ruth Feldman, Sharon Ostfeld-Etzion, Nathaniel Laor, Ofer Golan

Abstract

Emotion regulation (ER) difficulties are a major concern in children with autism spectrum disorder (ASD). Maternal temperament and parenting style have significant effects on children’s ER. However, these effects have not been studied in children with ASD. Forty preschoolers with ASD and their mothers and forty matched controls engaged in fear and anger ER paradigms, micro-coded for child self- and co-regulatory behaviors and parent’s regulation-facilitation. Mothers’ parenting style and temperament were self-reported. In the ASD group only, maternal authoritarian style predicted higher self-regulation and lower co-regulation of anger and maternal authoritative style predicted higher self-regulation of fear. Maternal temperament did not predict child’s ER. Findings emphasize the importance of maternal flexible parenting style in facilitating ER among children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave