Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Standby 4/2009

01-08-2009 | Stelling

Second opinion is een motie van wantrouwen

Auteur: Marijke Simons

Gepubliceerd in: Standby | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Stel, je wordt als tandarts(assistent) geconfronteerd met een patiënt die zegt dat hij/zij nog even wil nadenken over een voorgestelde behandeling en dat hij/zij te rade wil gaan bij een collega tandarts om te horen of die dezelfde behandeling zou uitvoeren, of dat een patiënt zegt bij een andere tandarts te willen informeren welke kosten die tandarts voor de beoogde behandeling zou rekenen… Wat is je reactie? Een verontwaardigd: ‘Nou, als u vindt dat wij het niet goed doen…’ of zeg je ‘Ja, daar is een ieder natuurlijk vrij in, we horen de volgende keer graag uw bevindingen’? Assistenten geven hun mening.
Metagegevens
Titel
Second opinion is een motie van wantrouwen
Auteur
Marijke Simons
Publicatiedatum
01-08-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Standby / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 0922-310X
Elektronisch ISSN: 1876-5572
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03080648