Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Second Language Exposure, Functional Communication, and Executive Function in Children With and Without Autism Spectrum Disorder (ASD)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Grace Iarocci, Sarah M. Hutchison, Gillian O’Toole

Abstract

Parents and professionals are concerned that second language exposure may delay communication in children with ASD. In this study 174 youth (6–16 years) with and without ASD, exposed to a second language, were compared on executive function (EF) and functional communication (FC) with their peers without exposure. There were no significant differences between groups on age, IQ, and socioeconomic status. Parents reported on language exposure and rated EF and FC skills within everyday social contexts. The findings indicated that second language exposure in children with ASD is not associated with delay in cognitive and functional communication skills rather there was evidence of a reduced clinical impact as indexed by a lower percentage of children whose FC and EF ratings fell within the clinical range.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave