Skip to main content
Top

2012 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Scoring en interpretatie

Auteurs : Liesbeth Schlichting, Henk lutje Spelberg

Gepubliceerd in: Schlichting Test voor Taalbegrip

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Bij diagnostiek gaat het in feite om het vergelijken van gegevens. Als het gaat om testprestaties, wordt een testscore allereerst vergeleken met die van kinderen uit een vergelijkbare populatie. Bij de Schlichting Test voor Taalbegrip gaat het daarbij om kinderen van dezelfde leeftijd. Voor dat doel wordt het taalbegripsquotiënt (TBQ), gebruikt waarvan in paragraaf 6.1 wordt beschreven hoe dit kan worden bepaald. In paragraaf 6.2 wordt vervolgens ingegaan op diverse interpretatiemogelijkheden van de scores, gebaseerd op vergelijkingen met leeftijdgenootjes, met de kenmerken geslacht en sociaaleconomische status, met prestaties op andere tests en met eerder behaalde scores op dezelfde test.
Metagegevens
Titel
Scoring en interpretatie
Auteurs
Liesbeth Schlichting
Henk lutje Spelberg
Copyright
2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9839-3_6