Skip to main content
Top

1999 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Schoolmaatschappelijk werk: deel van een geheel

Auteur : NEELTJE SCALONGNE

Gepubliceerd in: Schoolmaatschappelijk werk

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

In de voorgaande hoofdstukken ging het vooral om samenwerking met school en gezin, maar de schoolmaatschappelijk werker is in veel meer samenwerkingsrelaties betrokken. Wat zijn vak betreft bezet hij binnen de school vaak een eenmanspost, maar qua samenwerkingsmogelijkheden zit hij als een spin in het web. Voor een buitenstaander ziet dat web er behoorlijk gecompliceerd uit. In dit hoofdstuk wordt een imaginaire stagiaire gevolgd – nu eens de vrouwelijke vorm, mede om in herinnering te brengen dat de maatschappelijk werker vaak een maatschappelijk werkster is – die in aanraking komt met de wereld binnen de school. Er valt kennis te maken met de daar aanwezige schoolondersteunende disciplines, hun taken en middelen, maar ook met beschikbare hulpbronnen buiten de school.

Metagegevens
Titel
Schoolmaatschappelijk werk: deel van een geheel
Auteur
NEELTJE SCALONGNE
Copyright
1999
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9353-4_6