Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2015 | Uitgave 1/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2015

School-related Factors in the Development of Bullying Perpetration and Victimization: Introduction to the Special Section

Tijdschrift:
Research on Child and Adolescent Psychopathology > Uitgave 1/2015
Auteurs:
Mara Brendgen, Wendy Troop-Gordon

Abstract

Although not limited to school contexts, bullying perpetration and victimization often emanates from social ecologies formed within the classroom. Thus, to fully illuminate risk for involvement in bullying, we must investigate contextual features of schools that heighten or minimize aggression among students and the targeting of children for peer victimization. To this end, the articles in this special section each contribute conceptually and empirically to the study of school-related factors in bullying and peer victimization. This introduction summarizes and highlights the major findings of each paper, organized around two major themes of the articles—the role of peer group ecologies and the role of the classroom teacher. We conclude our synopsis by discussing implications for intervention and the need for anti-bullying efforts that systemically address the peer group and teacher influences identified in these investigations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2015

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2015 Naar de uitgave